fredag den 14. september 2012

Mere fra arkivet

For et par år siden blev jeg pludselig kontaktet af nogle folk fra Huset i Magstræde i København. I anledning af kulturstedets 40 års jubilæum havde man ryddet op i kælderen. Og tænk, her var dukket en masse gamle tegninger frem. De stammede fra en tegneserieudstilling, som havde været afholdt 1981. Der var også nogle af mine. I over 30 år havde de ligget gemt og glemt her. Nu fik jeg dem tilbage.

Det var meget meget underligt at gense dem, men også dejligt. De mindede mig om en fjern tid, hvor jeg var vildt optaget af at tegne tegneserier. I dag tegner jeg slet ikke mere. Jeg har lagt fire sider fra det righoldige materiale ud her. De er lidt ufærdige visse steder, men læs dem alligevel.

Tryk på siden for at se den i stort format.


                         side 1/2                                                      side 2/2

Bonusinfo:
Jeg havde en ven, som tegnede en historie om en fyr, der hed Orla, selv tegnede jeg historierne om Den gule banan. Vi tegnede hinandens figurer ind i vore serier og ydmygede dem på det groveste. Lidt alá Spy vs Spy i de gamle MAD-magasiner. De fleste af historierne er gået tabt, men nogle få har overlevet.

 
                         side 1/2                                                        side 2/2