søndag den 20. oktober 2013

Mod mørkere tider ...


Halloween nærmer sig. Snart vil lysene fra udhulede græskar glimte i mørket.
Sliksultne og udklædte børn vil hærge som zombier! For en forfatter med hang til horror er der inspiration nok omkring den gode gamle allehelgensaften. Tid til at iføre sig vampyrtænder og slængkappe og svæve ud i natten.

Måske har du allerede læst min Jack Stump-historie Halloween Special. Den kan lånes på ereolen. I den er der gys, gru og skumslik for alle pengene. Faktisk skrev jeg bogen flere år efter, at jeg havde afsluttet serien. En læser kom hen til mig efter et foredrag og spurgte, hvorfor jeg egentlig aldrig havde skrevet en Halloween-historie med Jack Stump. Dét kunne jeg naturligvis ikke have siddende på mig. Jeg tog straks hjem og gik i gang med at skrive den. Heldigvis var Jack Stump-tegneren Jon Ranheimsæter frisk på at illustrere igen, ligesom han havde gjort med de 25 forrige.

Her er et par illustrationer fra bogen. Hvilket minder mig om, at udskæring af græskar faktisk er en primære årsag til, at børn kommer til skade under Halloween-festlighederne. Uhyggeligt nok i sig selv. Så galt går det ikke i denne historie, til gengæld går det galt på alle mulige andre måder.

Overdreven indtagelse af skumslik kan også medføre forbigående ubehag. Ikke mindst for dem, som skal tørre op bagefter. 


Illustrationer af Jon Ranheimsæter
Læs de første kapitler af bogen HER
ELLER
Lån hele bogen på ereolen HER



Ingen kommentarer:

Send en kommentar